Aandacht is ons motto en niets is ons te veel
Bel direct: 06 - 56 05 11 05

Voordelen

Bent u van plan om een nieuw huis te kopen? Een spannende gebeurtenis! Misschien weet u al precies waar u naar zoekt, maar het kan natuurlijk ook dat u nog in de oriënterende fase zit. Er is immers zoveel keuze op de woningmarkt, dat het soms lastig is om het overzicht te bewaren. Waar moet ik eigenlijk allemaal op letten bij het kopen van een nieuwe woning? En zodra ik mijn droomhuis gevonden heb, hoe gaat het proces dan verder? Allemaal belangrijke vragen die langskomen bij het kopen van een nieuw huis. Een aankoopmakelaar kan hierbij een uitkomst zijn. Het geeft u meer inzicht in alle mogelijkheden én wij kunnen u persoonlijk advies geven. Bent u benieuwd naar de werkwijze een aankoopmakelaar? Op deze pagina leest u er alles over. Heeft u vragen over onze werkwijze? Schroom dan niet om contact op te nemen. We helpen u graag verder!

1) Oriënteren op de woningmarkt

Een huis vinden wordt u heel gemakkelijk gemaakt.  U, als woningzoeker heeft meestal de beschikking over diverse media, waaronder het internet. Bekijk het huizenaanbod op websites van Funda en Huislijn. Als u een selectie van woningen heeft gemaakt, gaat u eerst zelf kijken.

2) Bezichtiging

De eerste keer neemt u zelf contact op met de verkopend makelaar en gaat u zelf de eerste keer kijken. Heeft u een goed gevoel bij deze woning en bezichtiging, dan schakelt u Sweep Makelaardij in. Wij verzorgen een tweede kennismaking met uw (wellicht) nieuwe woning.

3) Professionele onderhandelingen

Wij verstaan als geen ander de kunst van het onderhandelen en gaan voor de laagst mogelijke prijs en de beste voorwaarden. De onderhandelingsstrategie wordt met u besproken en het onderhandelproces gestart. U wordt tussentijds op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen.

4) Koopovereenkomst

Wanneer de voorwaarden van de aankoop bekend zijn, wordt de schriftelijke koopovereenkomst in concept door de verkopend makelaar opgemaakt. Na goedkeuring kan tot ondertekening worden overgegaan én gaan de drie dagen bedenktijd in(!).

7) Levering bij de notaris

Na de eindinspectie volgt de afspraak voor ondertekening van de notariële akte van levering en wellicht ook de hypotheekakte. De leveringsakte wordt door ons vooraf gecontroleerd. Tijdens de overdracht wordt de leveringsakte door u, de verkoper en de notaris ondertekend. Wij zijn uiteraard ook aanwezig.

8) Gefeliciteerd!

Na het ondertekenen van de leveringsakte is de aankoop rond. U neemt de sleutels in ontvangst en bent de nieuwe eigenaar van de woning. De kurk mag van de fles en uw house-warming kan georganiseerd worden. Laat ons weten wat u van onze service vond!